Intro

Deze blog vult het in januari 2012 verschenen boek ‘Communicatie op school’ aan. Boek en blog kwamen er vanuit de vaststelling dat veel scholen een sterk verhaal hebben, maar er niet altijd in slagen dat verhaal doeltreffend naar buiten te brengen. Klik hier om het boek te bestellen en volg deze blog.

Onze boekenlijst

Onderstaand lijstje bevat boeken die ik las ter voorbereiding van het boek. Het houdt uiteraard geen waardeoordeel in ten aanzien van bronnen die hier niet zijn opgenomen.

websites/blogs


boeken

  • Aerden, P. (2009). Whatever you think, think the opposite. London: Penguin.
  • Bolte, G. (2009). De kunst van het speechen. Helder schrijven en overtuigend spreken. Zaltbommel: Haystack.
  • Brounstein M. (2001). Effectief communiceren voor dummies. Amsterdam: Pearson Education Benelux.
  • Busscher, J. (2007). Pimp je afdeling. Voor wie meer uit zijn afdeling wil halen. Den Haag: SDU.
  • Denys, J. (2010). Uw werk, uw merk. Employer brands van de grootste bedrijven in België. Leuven: LannooCampus.
  • De Vos, K. (2006). Brainstormen. Het ultieme handboek. Amsterdam: Pearson Education Benelux.
  • Franzen, G. (1993). Hoe reclame echt werkt. Bevindingen uit empirisch onderzoek. Deventer: Kluwer Bedrijfswetenschappen.
  • Gehrels, C., Van Venetië, E. & Thevenet, J. (2003). Managementmodellen voor communicatie. Amsterdam: Nieuwenzijds.
  • Gemeenschapsonderwijs. Een campagneplan opstellen. Eigen uitgave.
  • Heath D. & Heath, C. (2007). De plakfactor. Waarom sommige ideeën aanslaan en andere niet. Amsterdam: Pearson Education Benelux.
  • Huypens, J. (2008). Crisiscommunicatie voor scholen. Brussel: Politeia.
  • Huypens, J. (2009). Omgaan met de media is (geen) kinderspel. Brussel: Politeia.
  • Kegels, J., Janssen, D. & Stas, L. (2006). Crisiscommunicatie. Efficiënt en professioneel beheer van de beschikbare informatiekanalen. Zellik: Roularta Books.
  • Koeleman, H. (2002). Interne communicatie als managementinstrument. Alphen aan den Rijn: Kluwer.
  • Mackay, I. (2009). Het checklistboek voor managers en leidinggevenden. Zaltbommel: Thema.
  • McDonald, M. & Morris, P. (2000). Het marketingplan in beeld. Een ‘beeldige’ gids voor managers. Deventer: Samson.
  • Meerman Scott, D. (2011). Newsjacking. How to inject your ideas into a breaking news story and generate tons of media coverage. Hoboken, New Jersey: Wiley (e-book op Amazon.com).
  • Ries, A. & Trout, J. (2008). The 22 immutable Laws of Marketing. New York: Harper Collins.
  • Slangen N. (2006). Bronnen van C. Strategische communicatie in 62 verrassende modellen. Den Haag: SDU.
  • Scholten, S. & Verhoeven, A. (2009). Handboek marketing en communicatie voor scholen. Amersfoort: CPS.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten